22 Ekim 2011 Cumartesi

Kavanozları giydirelim....

Kavanoz kapağını ölçü olarak kumaşa çizelim.Oluşan daireden kapak yükseltisi kadar bir daire daha çizelim.En son kapaktan ne kadar kumaşın sarkmasını istiyorsak o kadar genişlikte bir daire çizelim.Bu işlemi pergelde kolaylıkla yapabilirsiniz yada benim gb boy boy daire şeklinde obje bularakta yapabilirsiniz.Elimizde içice 3 daire olacak en sondakinden kesiyoruz.Kenarlarına ovarlok yada sufle çekiyoruz.Ortadaki daireden makara lastiğinle teyel alıp kavanoza ölçüp lastiğin iki uçunu bağlıyoruz......Kumaş kapaklarımız hazır.Şimdi raflarımızda kovanozlarımız daha hoş duracak.İsterseniz kenarlarına kurdele da bağlayabilirsiniz.Ben kullanış açısında sade bıraktım.(Bu arada turşularıda kendim yaptım.)

*Bu fikri .http://elisidefteri.blogspot.com/ den aldım.

Hiç yorum yok: